Prevent Treat Train FIT plan

Intake gesprek

Via het intake gesprek probeer ik een duidelijk beeld te krijgen over volgende zaken:

Mindset

Hoe formuleer je een goed doel? Hoe raak je en blijf je gemotiveerd? Hoe kan je je dromen/doelen omzetten in actie? Is mijn doel realistisch? Hoe ga je om met valkuilen en tegenslagen? Tijdens dit proces coach ik jou gedurende het ganse traject.

Beweging/Training

Het verhogen van de lichamelijke conditie kan zowel via het trainen van de spierkracht als via het hart, bloedvaten en longen (cardiovasculaire training). Maar ook via het aanpassen van je dagelijks functioneren op een actievere manier.

Het doel van een training kan bestaan uit een of verschillende elementen:

Herstel/ Recuperatie

Naast training is herstel en recuperatie een essentieel onderdeel van jouw trainingsprogramma. Ben je een type die eerder sedentair leeft of ben je net iemand die er een zeer actieve levensstijl op nahoudt?

Beide types zullen verschillend zijn in aanpak doch de basisprincipes om een fitter lichaam te krijgen blijven steeds dezelfde, een goed opgebouwd stappenplan.

In de huidige westerse samenleving is stress ook een belangrijke factor die bijdraagt tot een minder gezonde levensstijl, ook dit zal opgenomen worden in het uitwerken van een goed behandelingsplan (cfr. biofeedbacktraining/hartcoherentie)

Nutritie/Voeding

Het opstellen van een goed uitgewerkt voedingsplan is van essentieel belang om voldoende energie te behouden bij deze leefstijlverandering. Basisprincipes zullen hier gehanteerd worden en dit (indien mogelijk) in combinatie met het Intermittent Living Concept.

*Voor meer info neem vrijblijvend contact op telefonisch of via mail (zie hieronder).